Waar moet ik beginnen bij het opzetten van een social media strategie?
Het in kaart brengen van jouw doelgroep is belangrijk voor een succesvolle strategie. Wie is jouw doelgroep en op welke social media kanalen zijn zij actief? Misschien vinden zij het leuk om blogs te lezen of willen zij juist vermaakt worden door video marketing?
Belangrijke onderdelen van een goede social media strategie zijn: leeftijd, woonplaats, interesses en welke content zij ‘liken’ of delen.
Jouw social media inrichten en inzetten?
Social media heeft miljarden gebruikers per dag. Voor jou dus een ideale kans om jouw merk, product of dienst aan de man te brengen!
Door actief te zijn op social media, zal het aantal volgers toenemen. Deze volgers zijn uiteindelijk jouw (potentiële) klanten die je later iets kunt verkopen. Door het plaatsen van leuke, mooi opgemaakte én interactieve berichten op social media, creëer je een band met je volgers. Iets waardoor mensen graag bij jou kopen of over de vloer komen!
Wij helpen onze klanten op het gebied van social media. Dit doen we met het opmaken en beheren van hun social media kanalen. Zo kunnen zij zich focussen op de werkvloer en wij ons richten op de (online) verkoop en de klantenbinding.
Adverteren op social media
Het organische bereik van Facebook en Instagram is enorm gedaald de afgelopen jaren. Zo wil het platform Meta vooral unieke content laten zien aan haar gebruikers, in tegenstelling tot alleen maar verkopende berichten van bedrijven. Adverteren op social media is hierdoor steeds belangrijker geworden.
Adverteren op Facebook en Instagram is uniek. Zo kan je adverteren binnen een bepaalde straal van jouw (bedrijfs)locatie, maar ook een bericht laten zien aan jouw website bezoekers van het afgelopen jaar.
Voordelen van social advertising
Adverteren op Facebook en Instagram biedt de mogelijkheid om te adverteren op bepaalde interesses. Doordat er tegenwoordig op bijna alle websites een ‘Facebook Pixel’ is geïnstalleerd, weet Facebook (tegenwoordig ook wel Meta genoemd) precies waar iemand in geïnteresseerd is.
Ben je aan het kijken naar een nieuwe auto van Volkswagen? Let maar op! De volgende keer dat jij jouw social media account opent, komt er ook een advertentie voorbij van Skoda en Volvo. Wedden?
Wie jouw doelgroep ook is, wij kunnen ze bereiken met behulp van ‘social advertising’. Heb je te maken met een hele jonge doelgroep, dan zijn platformen zoals YouTube, TikTok en Snapchat interessant.
Wil je vooral de grote mensenmassa aanspreken en beschikken over de meeste advertentiemogelijkheden? Dan kom je al snel uit bij Facebook en Instagram.
Social media uitbesteden, waarom zou ik?
Wij zien vaak dat de social media accounts van bedrijven en organisaties te weinig aandacht krijgen. Vaak heeft dit ermee te maken dat iemand te druk is of er geen kennis van heeft. Om deze reden is het uitbesteden van social media aan een internet marketing bureau een goede keuze.
Als internet marketing bureau weten wij welke berichten goed werken, zetten wij jouw posts online, volgen wij de laatste social media trends en weten wij hoe je het beste kan adverteren op Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, LinkedIn en YouTube.
Wil jij Facebook advertising uitbesteden?
Soms willen onze klanten zelf de social media accounts bijhouden, maar alleen facebook adverteren uitbesteden. Dit is een goede keuze, aangezien het platform Meta Business (voorheen Facebook Business) ingewikkeld kan zijn.
Zo heb je te maken met het installeren van de ‘Facebook Pixel’, maar ook het opzetten van verschillende doelgroepen. We horen je denken, maar er staat toch ook een blauwe knop ‘bericht’ promoten onder mijn Facebook bericht? Dat klopt, alleen wanneer je die indrukt, ben je letterlijk je geld aan het verbranden en kan je beter je facebook advertising uitbesteden!
Heb je een vraag hierover? Helpen we je graag mee. Neem in dat geval contact met ons op!