De weg naar succes

Just Dance, groeien door campagnes op social media

Just Dance, groeien door waardevolle data

We mogen wel zeggen dat Just Dance Outdoor hét evenement van Etten-Leur (en omstreken) is. Ieder jaar presteren zij het om de allergrootste artiesten te boeken, een fantastische productie neer te zetten en de bezoekers een geweldige dag te geven. Onze uitdaging? De naamsbekendheid van Just Dance vergroten, en daardoor een stijging in ticketverkoop realiseren.

De zoektocht naar data.

Just Dance bestaat dit jaar 5 jaar, wat betekend dat er van 4 voorgaande edities data beschikbaar is. Voordat we overgaan tot campagnevoering, gaan we eerst analyseren wie de doelgroep (leeftijd, woonplaats, interesses) van het festival is en deze verwerken tot persona’s.

Met de persona’s als vertrekpunt, is de Customer Journey uitgewerkt. De vooraf gestelde doelstellingen zijn omgezet tot KPI’s (Key Performance Indicators), en de kaartverkoop wordt gemeten en vergeleken met die van voorgaande jaren.

Wat vond de organisatie er dan van?

Enthousiast en (enorm) betrokken, next step in online marketing! Stay Awake ontzorgt in het digitale marketing bos. Geen vraag is te gek, geen uitdaging te raar. Heerlijk om met deze gasten vanaf het begin te sparren en te brainen, zij houden je letterlijk wakker!

Joep van OosterhoutEigenaar Just Dance

Ready, Set, GO!

Met 14 campagnes bestaande uit 120 advertentiesets en 340 advertenties, zijn we van start. Door een gestructureerd advertentieaccount, kolomaanpassingen en geautomatiseerde regels binnen Facebook Ads Manager in te stellen, zijn campagnes succesvol te sturen. De lopende campagnes zijn dagelijks bijgestuurd op basis van ROAS, CPA, CPC, CPM en CTR.

Na 1 week campagnevoering kunnen er conclusies worden getrokken. Hierbij stellen wij onszelf de volgende vragen:

  • Welke doelgroep(en) zijn geïnteresseerd in het evenement;
  • Welk beeldmateriaal trekt de meeste aandacht;
  • Welke tone-of-voice past het beste bij de doelgroep;
  • Welke doelgroepen converteren;
  • Welke dagen en tijdstippen presteren het beste;

Vervolgens zijn er nieuwe campagnes gestart, doelgroepen samengevoegd en verwijderd. De advertentie funnel staat als een huis. Nu gaan we schuiven met advertentiebudgetten voor een optimaal resultaat.

De resultaten

Alles data op een rijtje,

Wel zo makkelijk

Met een enorm bereik, hoge interactie en een fantastische groei van 48% kijken wij terug op een succesvol project. Onder het genot van een alcoholische versnapering en op uitnodiging van de organisatie, hebben wij dit resultaat mogen vieren tijdens Just Dance. Houden we van!

48

Meer bezoekers

11

ROAS (Return On Ad Spend)

75,000+

Bereikte personen

Wil jij dat wij ook van jouw opdracht een succes maken?